Monday, September 13, 2010

Al- Fatihah


AL-Fatihah buat arwah Syed Famirul  ,,,

Ketika umat Islam bergembira beraya di rumah, aku dikejutkan dgn satu panggilan telefon menyatakan adik sedaraku telah meninggal dunia buat selama-lamanya. Arwah baru sahaja berumur 15 tahun dan belom sempat mengambil PMR. aku sekeluarga sedih kerana arwah sgt rapat dgn aku sekeluarga. tp apekn daya ALLAH lbh sygkn die. raseyer baru semalam aku berjumpe dgn pamirul. tp sejak kebelakangan ini, mama ku perasan arwah pendiam dan tidak seperti biasanya. org ade ckp "kite tahu bila ajl kite". agknya itulah yg dialami oleh arwah. Arwah pamirul selamat dikebumikan smlm pada 530 ptg di kg.jawa,klang.
aku mengambil iktibar ats kejadian ini. betul ape yg org ckp BERTAUBATLAH KAMU SEBELOM KAMU DITAUBATKN. mulai dari detik ini, aku akn menggunakan setiap peluang yg diberi oleh Allah dgn sebaik-baiknya. aku akn lebih menghargai org lain terutama keluarga tersyg. muda atau tua itu tidak penting kerana lambat laun kite akn pergi jua untuk selama-lamanya. ajl n maut ditgn Allah.

Semoga roh Syed famirul dcucuri Allah dan ditmptkn diklgn org yg soleh.Aminn.

No comments:

Post a Comment